Employer Branding: Wees trots en zichtbaar als werkgever!

header-img

employer brandingWij merken dat de bouw- en vastgoed sector qua ‘employer branding’ veel laat liggen. In de meeste gevallen is dat onnodig. Immers, opdrachtgevers hebben genoeg in huis wat kandidaten aantrekkelijk vinden. Waarom missen wij die trots toch?

Als recruitmentbureau in de bouw- en vastgoed sector maken wij dit regelmatig mee. Bij een bezoek vertellen onze opdrachtgevers over de meest indrukwekkende projecten. Wij horen over bijzondere toepassingen, complexe oplossingen en andere noemenswaardige actualiteiten. Alleen kijken wij op de site…. dan staat er niets over vermeld. Een gemiste kans.

Bouwprofessional: laat uzelf zien

Laat uzelf dus zien en straal een bepaalde trots uit als werkgever. Een beetje extraversie werkt wanneer een werkzoekende op uw site kijkt. De ideale kandidaat is namelijk erg kritisch. Wanneer deze kijkt of een werkgever passend is, dan is dat in feite een zoektocht naar uitdaging, innovatie, voldoening, inhoud en / of niveau.

En valt de blik van de werkzoekende op achterhaalde projecten? Is het niet duidelijk dat al uw projecten in BIM worden uitgewerkt? Dan heeft de kandidaat een onnodig verkeerd beeld. Immers, een website hoeft niet representatief te zijn voor de kwaliteit die een werkgever nu te bieden heeft.

Employing branding: onderscheidend zijn voor de kandidaat

Er zijn veel manieren waarop werkgevers zich kunnen onderscheiden in hun profilering / branding naar de kandidaat toe. Wat voor bedrijfscultuur heeft u? Wat is uw portfolio? Op welke manier werkt u?

Het is heel belangrijk dat deze informatie al meteen duidelijk is op de website of op social media. Anders verliest een kandidaat de belangstelling. Ook als u juist ‘traditioneel’ bent en niets met BIM doet. Het gaat erom dat u herkenbaar bent voor de juiste match.

Wees trots op wie u bent

Hoog tijd dus dat de bouw- en vastgoed sector ‘employer branding’ oppakt, oftewel een stuk reclame over wat u als werkgever te bieden heeft. Dat hoeft niet moeilijk te zijn. Immers, alle kwaliteiten heeft u in principe al in huis. U hoeft het alleen maar te laten zien.

De perfecte, 35 jarige kandidaat met 5 jaar BIM- ervaring staat niet op de stoep als onduidelijk is dat u als bedrijf innovatief bezig bent! Dat kunt u niet verwachten.  

Straal dus op uw website en op social media uit dat u trots bent op uw bedrijf en op uw projecten!

 

En bovenal: wees zichtbaar voor de ideale kandidaat!  

Corinne Meinster

Eigenaar Meinselect, werving, selectie en detachering in bouw- en vastgoed sector.